lørdag 20. september 2008

Jeg blir gal...

...av sko!


Ikke det at jeg ikke liker sko, jeg synes det er gøy med sko, ihvertfall til en viss grad.

Men det er sko overalt! Jeg vasser i sko, snubler i sko, kjøper meg arm og fattig på sko.
Det skal være gymsko/innesko på skolen, gummistøvler på skolen, og innesko på SFO til begge ungene. Så skal det være treningssko hjemme, fotballsko/ballettsko, pensko, joggesko, sandaler, basketsko, boots og støvletter. Gummistøvler hjemme, Cherroxer, vinterstøvletter, vinterstøvler. Til begge ungene. Og ikke minst Crocs. Guttungen alene har 6(!) par, jenta bare 3, jeg 3 og mannen ett. I tillegg kommer mine sko, men jeg må selvfølgelig få lov å ha så mange par jeg vil...!

Og mannens, jobbesko, joggesko, jobbejoggesko, fritidssko, sandaler, støvler meg her og støvler meg der. Han er igrunn verst. Ikke fordi han har flest sko, for han har vel i rettferdighetens navn færrest. Men fordi han har en lei vane med å sette fra seg skoene rett foran døra, slik at jeg snubler og holder på å gå på trynet når jeg kommer bærende på minstejenta og ikke ser hva som står på gulvet. Jeg skriker og banner og kjefter, det hjelper en stund, men snart er det på'an igjen. Åh, som jeg drømmer om et eget diiiigert rom, med masse hyller til sko!

Ingen kommentarer: