tirsdag 4. januar 2011

Godt nyttår!

2011 er godt i gang, måtte det bli et morsomt, bekymringsløst og lykkelig år!
I år fortjener jeget stressfritt år med masse kosestunder med familie og venner, å bli eier av huset mitt, slippe å bekymre meg for penger, en lang og morsom sommerferie, masse trening i friluft, og fri til jul!

Året startet rolig i en og en halv dag med aking med poden og juletrehøsting, før helge-ekstravakten fra helvete på jobb, som det tok halvannet døgn å komme seg fra etterpå. I tillegg gikk TV-en fløyten, og vaskemaskinen synger virkelig på siste verset. Altså en forsiktig kosestart før det fortsatte temmelig dårlig hva gjelder stress og pengebekymringer.

I dag hadde jeg fri og hadde sett fram til å være noen timer i bare mitt eget selskap og gjøre ingenting, men så våknet poden med feber og der gikk den planen i vasken, har i stedet underholdt en ikke-så-veldig-syk gutt. Jeg fikk ikke hjelp til å samle sammen all julepynten og legge den på spisestuebordet, så jeg måtte gjøre det helt alene, nå spørs det hvor lenge den blir liggende der før jeg får den i esker og ned i kjelleren.

I kveld har vi vært i slalåmbakken og hatt det moro og fått røde roser i kinnene, og drukket hjemmelaget kakao med krem og hørt lydbok da vi kom hjem (for vi har jo ikke TV). Check på friluftsaktivitet og koselig familiekveld! Burde muligens sjekket tempen til poden før vi dro og kjørte ski, for han kjentes litt varm ut ved leggetid i kveld og hadde jaggu meg 39,2 i temp. 3 timer ute i minusgrader er muligens ikke helt bra når man har feber? Check på dårlig mamma....

Nå psyker jeg meg opp til nok en lang vakt på jobb i morgen, tør ikke regne med annet enn at den også blir travel og slitsom, før mannen og jeg sender ungene på husmorferie til mormor og stikker på 2-dagerscruise til Kiel (sponset av jobben til mannen, for all del ikke av min jobb, for jeg tilhører en yrkesgruppe hvor jeg er mye lettere korrumperbar enn alle andre og knapt nok må få ta imot en reklamepenn, kfr ledelsen for foretaket der jeg jobber :-P). Planlegger derfor 2 døgn hvor jeg skal foreta meg svært lite, og for en stor del  ligge flatet ut på sengen i lugaren med godteri, en god bok og Angry Birds på Android-mobilen (har blitt helt hekta på Angry Birds i det siste, noe jeg har tenkt å blogge mer om ganske snart!).

God fortsettelse på 2011 til meg selv og alle andre!

Ingen kommentarer: