søndag 30. januar 2011

Sykt flink for tiden!

Godt forbilde,
eller bare verdens kjedeligste?!

Etter at vi kom hjem fra den tidligere nevnte båtturen, sponset av en leverandør på jobben til mannen, med all inclusive, fant jeg ut at jeg nok var nok. Vekten viste mer enn jeg setter pris på, og trening var det blitt dårlig med siden julestria satte inn.

Så da var det bare å ta grep!
Mine største laster er sjokolade og latskap, og selv om jeg vet at jeg kan, har jeg dessverre en tendens til å skli tilbake til gamle, dårlige vaner etter å ha vært flink en periode.
Men den som gir seg har tapt, og jeg er IKKE den som gir meg!
Så jeg børstet støv av mine gamle livsstilsmantraer som jeg må innrømme at jeg ikke har vært flink nok til å gjenta for meg selv den siste tiden. Men nå messer jeg mange ganger hver dag:

"Jeg er en person som spiser sunne og regelmessige måltider hver dag!"
"Jeg er en person som trener minst 4 ganger i uken!"
"Jeg er en person som spiser sjokolade bare en gang i uken!"

Så nå er jeg den personen, da! Spiser sunt, trener og holder meg unna sjokolade unntatt på lørdager.
Kjempeflink har jeg vært, og det ses jo på vekten og merkes på klærne.
Nå skal jeg bare fortsette å holde fokus og stålkontroll framover, og målet er, som jeg flåsete formulerer det; "Tynnest mulig før Florida!" (Innlegg med oppdatering om sommerplanene kommer forhåpentligvis snart!)

Fra før er jeg så heldig at jeg ikke er belemret med laster som røyking og kaffedrikking, jeg drikker heller ikke te, coladrikker eller brus med sukker overhodet, er ikke spesielt glad i potetgull, og drikker veldig lite alkohol, jeg liker ikke engang øl eller vin! Derimot elsker jeg grønn Farris, og i tillegg er jeg veldig glad i mange slags frukt og grønnsaker, og det går mye i rotemos for tiden. Hvem trenger egentlig potet, eller ris? (Jeg må visst snart komme med det homeparty-produkt-reklameinnlegget jeg har tenkt på en stund også!) Dessverre liker jeg ikke fisk noe særlig, men spiser en brødskive med et tykt lag Makrell i tomat hver eneste dag, og skal dermed visstnok være garantert å få i meg nok Omega 3!?

Alt i alt føler jeg meg altså veldig flink, planlegger å bli sykt tynn, og veksler mellom å føle meg som et skikkelig godt forbilde, og verdens kjedeligste person! For å sette det litt på spissen, hva er vitsen med å leve supersunt, og kanskje bli 88 i stedet for 82 år, hvis man ikke har kost seg med livet underveis? Kommer jeg til å angre på at jeg ikke koste meg med sjokolade hver dag eller tyllet i meg store mengder vin hver uke når jeg blir gammel? Når det er sagt, så kan jeg forestille meg mange grunner til å leve lengst mulig friskest mulig, først og fremst for å få muligheten til å være sammen med og følge mine nære og kjære lengst mulig på livets vei. Og jeg kan også med hånden på hjertet si at jeg NYTER mine friske skiturer i blek vintersol eller under en tindrende stjernehimmel. Og det er DEILIG å løpe i skogen når regnet øser ned! Jeg koser meg skikkelig med en skål oppskåret tropisk frukt, eller et glass Virgin Strawberry Daiquiri. Og det er jo deilig når kroppen ikke gnisser og disser altfor mye.

Så jeg skal nok fortsette. Ting kommer garantert til å skli ut av og til, men den som gir seg har tapt.
Og jeg gir meg ikke!

1 kommentar:

Siv sa...

Flinkeste flinke flinka :D utrolig at du klarer det, men det er sånn du er. Får til akkurat det du setter deg fore...
Mens jeg................ sukk... må snart få gjort noe med livssituasjonen jeg også... Takk for at du går foran som et godt eksempel :)

<3