torsdag 23. desember 2010

Det drar seg til!

Etter panikkinnlegget natt til mandag har det meste faktisk falt på plass, slik det vel har en tendens til å gjøre.
Men tempoet har jo vært temmelig høyt, da.
I tillegg til alle eksisterende planer med julerydding og julevask, nissegrøtfest, Sverigetur og innpakking av hagetrillebår og diverse andre gaver har jeg til og med vært i Operaen og sett Nøtteknekkerballetten!
Jeg kjøpte billetter på finn.no i siste liten, og det viste seg at vi fikk suverene plasser, satt på rad 3 og fikk julemagien og den vakre dansen og musikken nærmest rett i fanget, fantastisk var det, og vel anvendte timer, framfor å bruke tiden på kjedelige husmorsysler!

Men nå er alle gaver kjøpt og pakket, inkludert altså hagetrillebåren, som behørig er surret inn i flere røde søppelsekker, med gullsløyfe! Badet er vasket sånn noenlunde, kjøkkenviften har fått seg en omgang, klær, overmadrasser, pledd, sofaputetrekk etc er vasket, skjorter er strøket, det er ryddet, støvet er tørket, gulvet er bonet, huset er ferdig pyntet, julestrømpene er klare og i gårkveld etter at jeg omsider kom meg til Sverige pyntet vi endelig juletreet og satte fram julegodt.

I dag er det sengeskift og julebad av store og små som står på programmet, i tillegg til dekking av bord og riskremlaging. Og SÅ kan julefreden senke seg! Gavene listes fram og legges under treet når ungene har sovnet i kveld. Jeg må på jobb i morgen da. Det er noe innmari dritt. Jeg hater å jobbe på julaften. Neste år har jeg søkt om ferie! Men jeg har store planer om å sitte på min brede bak og spise julegodt og se Askepott, med mindre det står om liv. For det blir ikke ordentlig jul uten Askepott!

Og når jeg kommer hjem fra jobb er det til dekket bord og ferdig julemiddag, og en hyggelig kveld med altfor mange gaver til mine bortskjemte barn, men det er jo så vanskelig å begrense seg!

Jammen blir det jul i år også!

Ingen kommentarer: