onsdag 22. september 2010

Drømmen om Florida - del 2

Drømmen om Florida sommeren 2011 lever fortsatt i beste velgående i vår lille familie, og vi begynte altså å spare i april.
Egentlig har vel Floridadrømmen videreutviklet seg til "Drømmen om 2 uker i Florida, 11 dager i California og 3 dager i Las Vegas"! Vi har allerede funnet et sted vi kan bo i Florida, noen bekjente har en leilighet der som de leier ut. Og etterhvert som høstmørket kryper nærmere skal vi nok bruke masse tid på research og finne ut hvordan vi skal legge opp drømmeferien, med besøk i Harry Potter-parken som selvskrevet høydepunkt. Men det gjelder altså å skrape sammen nok kronasjer.

Vi sparer for harde livet, og hittil har vi greid å sette bort 54.000,- blanke norske kroner på sperret, øremerket konto. Jeg gleder meg til skatteoppgjøret kommer i oktober, jeg har en del kroner tilgode, og alle pengene går rett på Florida-kontoen, jeg håper vi bikker 70.000,- før november!

Da vi begynte å spare tenkte vi at vi kom til å trenge 100.000,-, nå tror jeg nok vi trenger mer. Men hvis vi klarer å spare 100K før våren er omme, i tillegg til en pen slump med feriepenger som kommer til neste år, så håper jeg det blir nok. Det blir vel å gjøre ytterligere noen salgsfremstøt på finn, og håpe på noen flere ekstravakter på jobb, for tilværelsens iboende djevelskap sørger selvfølgelig for at vi har nok annet å bruke penger på. For eksempel har vi en bil som er i ferd med å dø og trenger omfattende reparasjon, jeg har pådratt meg en nesten femsifret tannlegeregning, og vi har en streikende vaskemaskin som min kjære handy ektemann heldigvis har klart å fikse, inntil videre. I tillegg prøver vi å faktisk få kjøpt huset vi bor i, så vi kanskje kan bli ferdig med å pusse det opp en gang.

Men til Harry Potter-parken 2011, det skal vi!

Ingen kommentarer: